LeShuttle (Eurotunnel)
Prevádzkovateľ trajektov
Otvorený lístok??

Otvorené lístky platia po dobu až 12 mesiacov od dátumu rezervácie (prezrite si podmienky)

Otvorený lístok?

Otvorené lístky platia po dobu až 12 mesiacov od dátumu rezervácie (prezrite si podmienky)

Údaje o ceste
Odchod
Spiatočný

LeShuttle (Eurotunnel)

Eurotunnel Le Shuttle je dopravná spoločnosť zameraná na vozidlá a vlaky, ktorá vytvorila stále tunelové spojenie medzi anglickým mestom Folkestone a francúzskym Calais cez Lamanšský prieliv, s cestou trvajúcou len 35 minút a odchodmi až štyri vlaky za hodinu v čase dopravnej špičky.

Nielenže je to najrýchlejšia voľba, ale aj bezproblémová, rýchla cesta bez obmedzení pohonných hmôt či batožiny a okrem toho ponúka flexibilné cestovné poriadky a možnosť vykonať rezerváciu až 11 mesiacov vopred, čo vám poskytne dostatok času na akékoľvek zmeny vašej cesty na poslednú chvíľu.

Stojí za zmienku, že check-in v Eurotuneli prebieha minimálne 45 minút pred odchodom. To vám poskytne čas na bezpečnostné kontroly a využívanie zariadení v prístave, kde nechýbajú reštaurácie, bankomaty, zmenáreň, toalety a 24-hodinová informačná služba, ako aj priestor na venčenie vašich domácich miláčikov.

Britský terminál spoločnosti Eurotunnel sa nachádza v blízkosti mesta Folkestone v Kente a má samostatný výjazd priamo z križovatky 11A na diaľnici M20, takže je veľmi ľahké sa k nemu dostať takmer skadekoľvek v Anglicku. Francúzsky terminál sa nachádza v bezprostrednej blízkosti mesta Calais, blízko križovatky 42 diaľnice A16: cesta Eurotunelom z Londýna do Paríža zvyčajne trvá približne šesť hodín autom.

Myšlienka tunela spájajúceho obe krajiny pochádza od roku 1802, po ktorom nasledovala séria neúspešných návrhov až do 80-tych rokov, keď boli súkromné spoločnosti vyzvané, aby predložili svoje návrhy na výstavbu tunela. Jeden z odmietnutých návrhov zahŕňal visutý most o dĺžke 4,5 km. Spoločnosť Eurotunnel Le Shuttle bola založená v roku 1986 a začala výstavbu v roku 1988.

Ako vytvorili Eurotunel? Využilo sa 11 zariadení na hĺbenie tunelov, každé o hmotnosti 1 100 ton, ktoré sa prevŕtali približne 76 metrami denne. V skutočnosti celkové množstvo odpadu z kopania tunela zvýšilo veľkosť Veľkej Británie o 36,5 ha a mohlo zaplniť štadión Wembley až 13-krát. Systém sa skladá z kyvadlových vlakov, ktoré dopravujú autá a autobusy, pričom každý tento kyvadlový prostriedok jed dlhý 775 metrov.

Tunel pod Lamanšským prielivom je jedným z najväčších úspechov strojárstva v Spojenom kráľovstve a presahuje dĺžku 50,5 kilometra, s priemernou hĺbkou 50 metrov, a viac než 13 000 zamestnancov z Francúzska a Anglicka pracovalo 5 rokov na dokončení tohto projektu za približne 9,5 miliárd libier. Tunel bol nakoniec dokončený v roku 1994 a dňa 6. mája ho slávnostne otvorila kráľovná Alžbeta II. spolu s francúzskym prezidentom Francois Mitterrandom.

S directferries.sk môžete násť plavebný poriadok spoločnosti LeShuttle (Eurotunnel), ceny lístkov a zarezervovať si plavbu s LeShuttle (Eurotunnel). Ak je to možné, taktiež porovnáme LeShuttle (Eurotunnel) s alternatívnymi trajektovými operátormi.

Na palube LeShuttle (Eurotunnel)

Služby zákazníkom

Navštívte našu stránku služieb zákazníkom, kde nájdete užitočné informácie o cestovaní trajektom, často kladené otázky a informácie o tom, ako nás môžete kontaktovať a získať pomoc s rezerváciou.